Přeskočit na hlavní obsah

Vybraný příspěvek

Pár slov na úvod

A proč nezačít znovu?  Proč vlastně ne? Před pár lety jsem si vysnila jednu takovou hezkou představu o tom, že si založím nějaký super úžasný a skvělý blog, který bude vážně úspěšný, no znáte to, vtipné předtsavy bez výsledku. Jenže... ano, přesně tak, je to už pár let a já teprve teď píšu první článek. Teda ne že by už nějaké ty první články nebyly, ovšem vždy jsem je jen smazala s tím, že to stejně nemá smysl, že mé psaní je o ničem a že mé myšlenky stejně nikoho nezajímají. Ano, jsem prostě pesimista a to se hodně těžko mění, ale tak uvidím, jak dlouho mi to vydrží tentokrát. Přeci jen, ono když se člověku nechce učit, tak vymýšlí vše možné i nemožné jen aby se neučil, takže to bych mohla aspoň psát tady, když už nic jiného. Tento blog už pár let mám, dokonce tu mám i pár článků, které skončily v konceptech a pravděpodobně tam i zůstanou, ale líbí se mi ta myšlenka stejně tak, jako před těmi pár roky, což bylo shodou okolností taky před vánoci. Něco na tom tedy bude. Asi

Volání Kukačky - Recenze





Obálka titulu Volání kukačky



Název: Cuckoo's Calling (Volání Kukačky)
Autor: Robert Galbraith (pseudonym J. K. Rowling)
Překlad: Ladislav Šenkyřík
Rok vydání: 2013 (v ČR 2014)
Nakladatelství: Plus
Počet stran: 480










<i>The Cuckoo's Calling</i>


In demum miser est, cuius nobilitas miserias nobilitat. Ten teprve je nešťastný, jehož slávu proslavily útrapy. - Lucius Accius: Telephus






Detective Cormoran Strike by O. Pelaez  Olivia Pelaez -a comic book artist graduated from the School of Visual Arts with a BFA in Cartooning. In 2010, she was honored in Hollywood, CA at the L. Ron Hubbard presents: Illustrators of the Future award ceremony. She currently resides in NJ.






Poté, co slavná modelka vypadne z okna svého luxusního bytu v části Londýna, policie brzy prohlásí, že šlo o sebevraždu. A tak se o její smrt zajímají už jen bulvární plátky. Po třech měsících od Luliny smrti se však v kanceláři soukromého detektiva Cormorana Strika objeví její nevlastní bratr s podezřením, že Lula neskočila.
Strike tak dostává možnost k výdělku a trochu si přilepšit i když nabídku zprvu odmítá, nakonec souhlasí. Vrhá se tedy se svou novou sekretářkou, do zapeklitého případu a spolu postupně odhalují mnohá tajemství ze soukromí slavné a úspěšné modelky.
Příběh je navíc obohacen o soukromí život, jak Cormorana Strika, tak i jeho sekretářky Robin.








Samotná knížka je rozdělena do pěti částí, kde se prvně seznámíme s případem, hlavními hrdiny, ale i okolím, ve kterém se modelka vyskytovala a poté, co vyslechnou všechny potřebné svědky, se konečně dostaneme k nečekanému rozuzlení, které zajisté všechny hned nepadne a donutí se zamyslet, jak je to vůbec možné?
Související obrázek

Přiznám se, že z knížky jsem docela zklamaná a tak nějak jsem asi očekávala víc. Knížka není špatná, to ne, po vypravěčské stránce je perfektní, jen je bohužel moc zdlouhavá a trvalo mi celou věčnost, než jsem se dokousala konce. Kdyby autorka zkrátila příběh na polovinu stran, nic by se podle mě nestalo. Na můj vkus je v této detektivce prostě málo vzrušení a toho akčnějšího děje, který se zde objevil až úplně na konci a to mi přijde málo. Pokud vám to ovšem nevadí, věřím, že se vám knížka určitě bude líbit.



Související obrázekJá osobně bych dala knížce 3-4 hvězdičky a to především z uvedeného důvodu. Pokud se jedná o konkrétní hvězdičky, stále se nemůžu rozhodnout, protože ať už je to týden, co jsem příběh dočetla a co se to ve mně celkem uleželo, stále jsem nerozhodná.  
Na druhou stranu, i přesto, že mě Kukačka zklamala, na Hedvábníka se těším a doufám, že oproti prvnímu případu, mě pohltí víc. Ale kdo ví, možná se zase jen zklamu a ohledně Rowlingové zůstanu radši jen u Harryho Pottera :)







A co vy? Četli jste knížku? Jak na vás zapůsobila? Nebo byste ji vůbec nedoporučili? 


Komentáře

Oblíbené příspěvky